Rendszeresen előfordul, hogy egyesek nem veszik át a megrendelt csomagokat. Meggondolják magukat? Inkább máshonnan rendelnének? Mégsem aktuális a cipőrendelés? Természetesen számtalan oka lehet, hogy a csomagokat nem veszik t megrendelés után. Azonban ilyen esetekben a rendelések át nem vétele nem megoldás.
A cikkből kiderül, hogy tisztességes vásárló miért nem tesz ilyet.
Rosszindulat vagy tudatlanság?
Jó néhányan úgy vélik, hogy a csomagok át nem vétele a vásárlástól való elállás egyik elfogadható módja. Bele sem gondolnak abba, hogy ezzel a hozzáállással mekkora anyagi kárt okoznak nekünk.
Persze tudjuk, hogy nem vagyunk egyedül, hiszen jó néhány webáruház-üzemeltető szenved emiatt. Nem gondoljuk, hogy a rossz szándék vezérli azokat, akik nem veszik át a megrendelt csomagokat, inkább az lehet a probléma, hogy fel sem merül bennük, ez számunkra mekkora többletköltséget és -munkát jelent.
Tudjuk, hogy sokféle váratlan helyzet adódhat az életben, melyek az át nem vett csomagokat eredményezhetik. Ezzel önmagában nincs is gond, sokkal inkább annaktisztességtelen módjával van probléma. Minden helyzetben elfogadhatatlan, mikor eltűnik egy szó nélkül a megrendelő. Semszóban, sem írásban nem jelzi felénk vagy a futárszolgálat felé, hogy már nem tart igényt a csomagra.
Nem csak a kiszállítási díjat bukjuk
Minden egyes olyan rendelés, ahol a megrendelő egy szó nélkül eltűnik, komoly anyagi kárt okoz nekünk, hiszen minden esetben ki kell fizetnünk a szállítás költségeit, mely több ezer forintot is jelenthet csomagonként. Ráadásul ezek az esetek nemcsak a kiszállítási díjak elvesztését jelentik számunkra, hanem plusz adminisztrációs és logisztikaiköltségeket is.
A megrendelt csomag legalább öt ember kezén megy át annak érdekében, hogy már másnap avásárlónál lehessen. Egyes megrendelők tisztességtelen hozzáállása miatt jó néhány esetben hiábavaló a munkánk. Feleslegesen foglalkozunk a termékek raktárból való beszerzésével,összekészítésével, csomagolásával és a számlakiállítással. Továbbá ilyenkor időt kell szánnunk a kiállított számlák sztornózására és a termékek visszakészletezésére is. Ráadásul ilyen esetekbenértelmetlenül terheljük a környezetünket a felesleges csomagolóanyag- és papírhasználattal.
„Meggondoltuk magunkat, köszönjük, nem kérjük!”
Érthetetlen számunkra, hogy egyesek miért tartják ezt járható útnak. Mi minden helyzetbenkészséggel állunk vásárlóink rendelkezésére. Igyekszünk mindig kiszolgálni az igényeiket és ennek ellenére többen folyamodnak ehhez a tisztességtelen eljáráshoz. Ráadásul jelezzük feléjük, mikorútnak indul a csomagjuk és a futárszolgálattól is kapnak üzenetet a szállítás részleteivel kapcsolatban. Egyesek még ekkor sem jelzik, hogy meggondolták magukat, köszönik, máshogy alakult, nem kérik!
A tisztességtelen megrendelők nem tisztelik sem a mi munkánkat, sem pedig a környezetünket.
Emiatt arra jutottunk, hogy be kell vezetnünk webáruházunkban a következő szabályt. Amennyiben bárkinél előfordul, hogy mindenféle jelzés nélkül nem veszi át a csomagját, a jövőben kizárólag előre utalást követően teljesítjük a rendelését. Vagyis az első át nem vett rendelést követően már csak előre utalás után kezdjük meg a kiszállítást.
A félreértések elkerülésének érdekében fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a csomagok át nem vétele nem tartozik a törvény által előírt 14 napos elállási lehetőséghez. Hiszen az csak az átvételt követően lép életbe, vagyis a termék átvételétől számított 14 napon belül lehet elállni a vásárlástól.
Tehát a vásárló a termék átvételét követően jelezheti az elállási szándékát, így értelemszerűen a csomagok át nem vétele nem tartozik ide.
A tisztességes megrendelők tiszteletben tartják a munkánkat és nem akarnak kárt okozni nekünk,átveszik a megrendelt csomagokat vagy jelzik, ha meggondolták magukat.
Légy te is tisztességes embertársaiddal és környzeteddel!!